Тел: +38 (096) 391 60 11‬

sbproservice@gmail.com

Пн-Пт: 09:00 - 19:00

Сб-Нд: Закрито

Блог

Колінчастий вал: особливості ремонту

Колінчастий вал: особливості ремонту

Колінчастий вал двигуна внутрішнього згоряння це один з основних елементів кривошипно-шатунного механізму. До колінчастого валу (в області шийок коленвала) реалізовано кріплення шатунів. Через шатун від поршня на колінвал передається зусилля, що дозволяє перетворити зворотно поступальний рух поршнів в циліндрах в обертальний рух колінчастого вала.

Необхідно відзначити, що колінвал в процесі роботи двигуна отримує значні навантаження, так як тиск газів в результаті згоряння паливно-повітряної суміші впливає на весь кривошипно-шатунний механізм, паралельно на нього впливає інерційна навантаження і т.д. У сукупності всі сили, що впливають на елемент, змінні по своїй величині і напрямку. З цієї причини до деталі висуваються особливі вимоги щодо міцності та матеріалів виконання даного виробу, що необхідно для здатності успішно протистояти таким навантаженням. При цьому деталь, як і будь-який інший навантажений елемент, рано чи пізно виходить з ладу.

В яких випадках потрібний ремонт, розточка та шліфовка колінчастого валу?

Так як колінчастий вал це запчастина, яка отримує велике навантаження від зворотньо-поступальних рухів поршня, про його несправності або відхиленнях від допусків виробників двигунів, а вони в кожного виробника (Cummins, FPT Iveco, Deutz) мають різне значення, водій може дізнатися по появі зайвих звуків під час роботи двигуна. Якщо колінчастий вал почав стукати — це говорить  про те, що силовий агрегат має відхилення по розмірах, масляних зазорах і потребує термінового ремонту.

У блоці циліндрів колінчастий вал фіксується бугелями та корінними вкладишами, в місці кріплення шатунів до валу шатунними вкладишами. Матеріали для виготовлення вкладишів використовуються такі, щоб елемент був міцним і мав гладку поверхню. Це необхідно для мінімізації тертя в місці контакту вала і вкладиша, а ще дозволяє валу вільно обертатися. На вкладиші в обов’язковому порядку додатково подається моторне масло із системи змащення, що і забезпечує безперебійну роботу механізму.

У подібній ситуації простою заміною вкладишів на нові обійтися не вдається. Слід встановлювати вкладиші ремонтного розміру і в кожного виробника двигунів є свої ремонтні розміри. Наприклад, для ремонту двигуна Cummins товщина стінки ремонтного вкладиша може мати чотири ремонтних розміри. Розмір 1-го ремонту буде на 0,25 мм товще, ніж у стандартного або ж встановленого до цього ремонтного, 2-го 0,50 мм, 3-го 0,75 мм, 4-го 1,0 мм. Для двигунів Iveco це зовсім інші розміри. Наприклад для двигуна Cursor 9 корінні вкладиші 1-го ремонту по товщині відрізняються від стандартних на 0,254 мм, 2-го ремонту 0,508 мм, 3-го 1,016 мм. Хочу зауважити що двигуни Cursor 9 дуже поширені не тільки серед виробників сільськогосподарської техніки (Case, New Holland, Landini, Steyr, McCormic, ХТЗ), а також серед виробників важкої будівельної техніки як американського так і китайського виробництва (Shantui, BvL Maschinenfabrik, Case, New Holland).

Ремонтні вкладиші встановлюються на колінчастий вал тільки після проведення токарних робіт під час яких проводиться проточка колінчастого валу під ремонтні вкладиші. Токарні роботи не рекомендується проводити в першого ліпшого токаря, а проводити в організаціях які на цьому спеціалізуються. Адже критично необхідно, щоб розміри валу підходили до розмірів ремонтних вкладишів, щоб збереглися зазори рекомендовані заводом-виробником.

Якщо зазори між шийками колінчастого валу і вкладишами будуть більші за допустимі, то відповідно в двигуні не буде необхідного тиску і, як результат, шийки колінчастого валу не будуть мати потрібного змащення і, в наслідок цього – підвищення тертя і вихід двигуна з ладу. Якщо зазори будуть менші, то тиск в двигуні буде, але за рахунок того, що зазори малі – це буде заважати змащенню шийок колінчастого валу, і сприятиме виходу з ладу двигуна.

Необхідність ремонту вала виникає і в тому випадку, якщо вкладиші робочі, але на самому валу є виробничі дефекти. Ця ситуація може проявлятись в процесі експлуатації двигуна. Іншими словами, розточення проводять тоді, коли постраждали шийки колінчастого вала. Поява задирів, канавок, знос шийок коленвала більше 0.03 мм., вже прийнято вважати підставою для розточки, так як повне відновлення гладкої поверхні шийок, просто неможливо без цієї процедури.

Вкладиші після розточення також потрібно буде міняти. В кінцевому результаті, завдяки ремонту вдається домогтися того, що колінвал після розточення та нові вкладиші мають абсолютно гладку й рівну поверхню в місцях сполучення, дозволяючи навантаженому механізму нормально працювати.

Загальний стан поверхні шийок колінчастого вала сильно залежить від того, в якому стані знаходяться вкладиші колінчастого валу. Частою проблемою багатьох двигунів внутрішнього згорання є провертання вкладишів колінвалу. Потрібно пам’ятати, що якщо вкладиш провернуло, то замінити один або всі вкладиші без розточки буде недостатньо. Тому перед розточкою необхідно ретельно оглянути пошкодження валу:

  • визначити знос вкладишів колінчастого валу;
  • виявити дефекти валу;
  • провести розточку;
  • здійснити установку вкладишів відповідного ремонтного розміру.

Іншими словами, під час капремонту, мотор повністю розбирається, після чого двигун дефектують, проводяться різні заміри. Потім на підставі отриманих результатів, при необхідності, проводиться розточування ліжку та шийок колінчастого валу, або, якщо пошкодження мінімальні – то просто поліровка і т.д. Тільки після виконання всіх цих операцій, підбираються ремонтні  вкладиші колінвалу і інші деталі.

Зважаючи на те, що компанія СБ ПРО-СЕРВІС ТОВ спеціалізується на капітальних ремонтах двигунів Cummins (Камінз), FPT Iveco (ФПТ Івеко), Deutz (Дойц), неодноразово були звернення клієнтів, які намагаючись здешевити вартість виконання капітального ремонту двигуна, або звертались до токарів що не мали необхідної кваліфікації, або використовували запчастини сумнівної якості. Треба пам’ятати, що двигун – це складний механізм і не варто довіряти його ремонт сумнівним організаціям.

Як розточується колінвал

Розточування колінчастого валу повинно проводитися виключно на обладнанні з великою точністю, а не в польових умовах. Перед початком робіт, фахівець повинен обов’язково перевірити колінвал на предмет осьового зсуву шатунних шийок, викривлення колінчастого вала і т.д. При цьому все одно виходить, що хоча ремонт вала є досить складною токарною операцією, купити нову деталь все одно вийде в середньому на 50-60% дорожче порівняно з тим, скільки вартує розточування коленвала досвідченим майстром.

Підведемо підсумки

Слід пам’ятати, що заміна вкладишів і розточування колінчастого вала, є складною процедурою. Якщо ви не впевнені в своїх силах, краще повністю довірити весь процес розбирання, ремонту і складання двигуна фахівцям.

Наша компанія ТОВ “СБ ПРО-СЕРВІС”, яка вже довгий час обслуговує клієнтів по всій західній Україні, зарекомендувала себе, як серйозна сервісна компанія, якій під силу і ремонт двигунів і автоматичних коробок передач (Power Shift) а також – як постачальник якісних запасних частин (оригінальних і достойних аналогів).  Після ремонту на двигун надається гарантія.

Кошик
В кошику нема товарів!
Продовжити покупки
0

Замовлення дзвінка!

Прохання, уважно вводьте Ваш номер телефону!

Є питання по ремонту? Залиште свої контакти і ми Вам зателефонуємо!