Тел: +38 (096) 391 60 11‬

sbproservice@gmail.com

Пн-Пт: 09:00 - 19:00

Сб-Нд: Закрито

Блог

Підшипник ковзання (вкладиші) – причини виходу з ладу, правильний підбір та заміна.

Підшипник ковзання (вкладиші) – причини виходу з ладу, правильний підбір та заміна.

В більшості випадків при здійсненні ремонту двигуна відбувається заміна підшипників ковзання в простонародді – вкладишів, як корінних так і шатунних. При розбиранні двигуна в момент дефектації важливим фактором є встановлення причин виходу з ладу агрегату, та здійснення правильних токарних робіт, та робіт по підбору необхідних запчастин, що в кінцевому результаті вплине на термін експлуатації двигуна після проведення ремонту.

Часто причину пошкодження вкладишів доволі важко встановити і як правило це не пов’язано з якістю самого підшипника ковзання тому, для уникнення повторного пошкодження не достатньо їх просто замінити.

Підшипник ковзання (вкладиші) – причини виходу з ладу, правильний підбір та заміна.

Шатунні підшипники з’єднують шатуни з колінчастим валом. Можливі різні виконання вкладишів, та спільним є те, що підвищене навантаження несе вкладиш зі сторони шатуна, ніж вкладиш зі сторони кришки. В залежності від діапазону обертів бензинові двигуни (що мають вищі робочі оберти) істотно навантажують і нижній вкладиш також, за рахунок значних інерційних сил обертання.

У корінних підшипників підвищене навантаження отримують нижні вкладиші за рахунок значних зусиль, що виникають в ході запалення. Зусилля що передається від шатуна до колінчастого валу сприймається декількома корінними підшипниками, тому вони отримують дещо менше, більш розподілене навантаження, ніж вкладиші зі сторони шатунів.

Тривалість експлуатації двигуна прямо пропорційна величинам тертя.

Тривалість експлуатації двигуна прямо пропорційна величинам тертя

1. Тертя спокою.
2. Напівсухе тертя.
3. Перехідна точка (перехідна частота обертання).
4. Рідинне тертя.

Низькі оберти двигуна не створюють належного гідродинамічного ефекту для відділення поверхонь одна від одної та створення належної масляної плівки. Критичним є момент запуску двигуна та не бажаною тривала робота на холостих обертах, в ці періоди визначальним є тиск мастила в системі, робота якої забезпечує поверхні належною масляною плівкою та ефективно відводить тепло.

Існують біметалеві – стальна основа і алюмінієвий сплав з додаванням олова, міді, кремнія.

Триметалеві підшипники ковзання – сталь-бронза, сталь-латунь з композитним алюмінієвим покриттям.

При демонтажі вкладишів потрібно зафіксувати місця посадки, послідовність, так як у випадку прогину колінчастого валу утворюються односторонні сліди на першому і останньому корінному вкладиші. Також потрібно зафіксувати характеристики роботи двигуна перед його розбиранням, напрацювання та якість мастила, показники тиску та температурні показники, при розбиранні звернути увагу на зусилля моментів затяжок, та їх рівномірність при відпусканні.

При дослідженні пошкоджень підшипників ковзання можна зробити істотні висновки.

Односторонній контакт по краю.

Підшипник ковзання (вкладиші) – причини виходу з ладу, правильний підбір та заміна.Опис : світла полоса зносу вздовж краю вкладиша , або зміна кольору та відкладення нагару зі зворотного боку.

Причини : Конічно відшліфована шийка, або отвір під вкладиш, занадто великий радіус округлення з одного боку, прогин валу, відсутність балансування, не співвісність через не рівномірність затяжки болтів, деформація через високу температуру.

Двосторонній контакт по краю.

Підшипник ковзання (вкладиші) – причини виходу з ладу, правильний підбір та заміна.Опис : Світла блискуча вертикальна полоса зносу з обох сторін вкладиша, або зміна кольору та двостороннє відкладення нагару зі зворотного боку.

Причини : ввігнута шийка колінвалу чи отвір під підшипник , занадто великий радіус заокруглення між корінною шийкою і щокою вала, занадто великий осевий зазор. Похол відшліфована шийка вала.

Широкий слід зносу центру вкладиша по окружності.

Підшипник ковзання (вкладиші) – причини виходу з ладу, правильний підбір та заміна.Опис: суттєвий знос в центральній частині вкладиша, менш пошкодженні або не пошкоджені краї підшипника, у деяких випадках з повою відміток що свідчать про втрату властивостей матеріалів , втоми металу.

Причини: сильно випукла форма шийки, чи отвір під підшипник, нестача мастила системи змащування.

Знос в протилежних площинах поверхонь.

Знос в протилежних площинах поверхоньОпис: сліди сильного зносу в діагонально протилежних площинах, в місцях потоншання підшипника ковзання, в той час як гребінь не має значного виробітку.

Підшипник ковзання (вкладиші) – причини виходу з ладу, правильний підбір та заміна.Причини: встановлення не відповідної частини шатуна (нижня частина від іншого шатуна). Встановлення нижньої частини шатуна навпаки на 180 градусів. Використання не відповідних, не оригінальних болтів. Не відповідність моментів затяжки

 

Знос в центральній частині вкладиша.

Підшипник ковзання (вкладиші) – причини виходу з ладу, правильний підбір та заміна.Причини: Вузькі полоси пошкодження в центральній частині підшипника, зазвичай більші пошкодження верхнього вкладиша, що несе основне навантаження.

Підшипник ковзання (вкладиші) – причини виходу з ладу, правильний підбір та заміна.Причини: порушення геометрії шатуна (сідання), порушення поверхні посадки вкладиша.

Не відповідна затяжка болтів, екстремальне навантаження на стиснення.

При потраплянні чужорідних частинок разом з мастилом в площину масляної плівки між вкладишем і шийкою валу, існує велика небезпека пошкоджень. Через дуже не значну товщину масляної плівки навіть не великі частинки можуть призвести до порушення роботи та напівсухому тертю. Що в свою чергу може призвести до вкраплень цих частинок в робочу поверхню, утворення борозон та задирів.

Виявлення причин та характеру частинок що потрапили до мастила, часто є причиною виходу з ладу не лише підшипників, але й інших складових двигуна.
Потрапляння пилу та інших часток через не відповідну роботу та не належне обслуговування повітряної системи двигуна, відсутні або забруднення повітряні фільтра, пошкодження герметичності системи. Не систематична заміна або не належна якість мастила та масляного фільтра. Пошкодження ущільнень, або ж потрапляння металевої стружки з елементів самого двигуна в результаті виходу їх з ладу. Кавітація – утворення фізичних сил що призводять до викришування часток матеріалу, та подальших ще більш серйозних пошкоджень. Потрапляння сторонній часток в результаті не належного ремонту часто при заміні або ремонті навісних агрегатів – масляного радіатора, турбокомпресора і т.д.

Кошик
В кошику нема товарів!
Продовжити покупки
0

Замовлення дзвінка!

Прохання, уважно вводьте Ваш номер телефону!

Є питання по ремонту? Залиште свої контакти і ми Вам зателефонуємо!